Kontakt: robotkowa_seremity@WYTNIJ_TOtlen.pl

05 stycznia 2008

Czapkowe modyfikacje

Czapka okazała się trochę za krótka, więc dorobiłam jeszcze jeden rząd słupków (już poprawiłam opis).
Okazało się jednak, że jest mi zimno mimo wszystko w uszy, więc postanowiłam pokombinować i dorobić jeszcze jedną warstwę na uszy - dorobiłam z lewej strony ostatnich 3 rzędów słupków ściągacz: z podstawy 11 rzędu wyciągnęłam po jednym oczku z każdego słupka na drut (u mnie 4,5 mm, bo takie akurat miałam), przerobiłam jeden rząd na okrągło, potem zaś 4 razy na prosto. Potem zakończyłam całość robiąc jednocześnie półsłupki, aby te dwie warstwy połączyć (szydełko włożyć pod główkę słupka, przełożyć przez oczko na drucie, wyciągnąć nitkę i spuścić oczko z drutu, przełożyć nitkę przez oba oczka na szydełko). Co jakiś czas (dość często) trzeba łączyć 2 oczka z drutu z jednym słupkiem, bo oczek jest więcej niż słupków w 13 rzędzie (bo 2 razy były zbierane).
Od lewej wygląda to tak:

Na mojej głowie:

I jeszcze na głowie od góry:

Do kompletu zaczęłam też robić szalik, ale będę się chwalić jak będzie go trochę więcej ;)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Fajna czapka, wygląda na to, że wzór na swetr można zaadoptować na niezłą czapkę, choć trochę ażurkowa jest u góry :)