Kontakt: robotkowa_seremity@WYTNIJ_TOtlen.pl

01 stycznia 2008

Noworoczna czapeczka

Historia tej czapeczki jest dość ciekawa, gdyż wcale nie miała to być czapka, tylko sweter ;)
Przy przeglądaniu ravery rzucił mi się w oczy taki sweterek i postanowiłam go zrobić...
Po wykonaniu kilku rzędów okazało się, że mam za grubą włóczkę, więc postanowiłam robić słupki zamiast podwójnych słupków, ale wtedy okręgi były za luźne... więc zaczęłam je zwężać, ale wtedy były dla odmiany za wąskie i zaczynały nabierać kształtu czapki... stwierdziłam, że czemu nie... i w ten sposób, w bólach (nie skłamie chyba jeżeli powiem, że każdy rząd robiłam min. 2 razy - tyle było prucia), powstała ta oto czapka:


Włóczka Kartopu yunlu as (chyba 110m/100g), a robiłam tak (szydełko nr 5):
0: 4 oczka łańcuszka zamknąć w kółko
1: 8 półsłupków
2: 3 słupki w każdy półsłupek
3: 1 słupek, *3 oczka, ominąć jeden słupek, 1 słupek w następny słupek*, ** powtarzać
4: *3 słupki w słupek, 2 oczka łańcuszka*
5: 1 słupek w każdy słupek i 1 słupek w każdy łuk
6: *1 słupek, 3 oczka, ominąć 2 słupki*
7: *3 słupki w słupek, 1 oczko*
8: jak 5
9: *1 słupek, 2 oczka, ominąć 2 słupki*
10: 3 słupki w każdy słupek
11: 1 słupek w każdy słupek
12: *2 słupki, 2 słupki łączone gorą, 2 słupki*
13: *4 słupki, 2 słupki łączone gorą* (rząd dodany później, bo czapka była za płytka, więc nie ma go na schemacie)

Czapeczka powstała dziś: zaczęłam zaraz na początku tego roku, gdyż kilka minut po północy, potem poszłam spać, a skończyłam ją kiedy wstałam ;)

Brak komentarzy: